Sadeddin Kaynak (1895-1961)
Sadettin Kaynak 1895 yılında İstanbul’da, Taşkasap’ta Lütfipaşa mahallesi’nde doğdu. Babası Fatih Camii “Ders-i amlarından” ve “Huzur-i Hümayun” hocası Ali Alaeddin Efendi, annesi Havva Hanım’dır. İlk zamanlarında Hafız Saadettin Bey olarak tanınmıştır. Bulunduğu semtte ilk ve orta öğrenimini tamamladıktan sonra İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. Balkan Savaşının çıktığı yıllarda (1912),”İlahiyat Zabiti” olarak askerlik görevini yapmak üzere Diyabakır’a gönderildi. Bu münasebetle Elazığ, Harput, Malatya gibi illerimizi dolaştı.İstanbul’a döndükten sonra çalışmalarını kişisel çabası ile sürdürdü. Cumhuriyetin kuruluşundan sonra, o yıllarda adını duyurmuş bir sanatkar olarak birkaç kez Çankaya Köşkü’ne çağrıldı.Atatürk’ün emri ile Kur’an-ı Kerim’in savaşla ilgili ayetleri üzerine ordu komutanlarına konferans verdi.
1926 yılında plak doldurmak üzere Berlin’e çeşitli tarihlerde Viyana, Paris ve Milano’ya gitti. Buralarda Batı Musikisi ile ilgilendi: Paris’te konser verdi. Türkiye’de de plak doldurmuştur. 1953 yılında Sultanahmed Camii ikinci imamlığına tayin edilmişti. Beyin kanamasına bağlı olarak 1955’de sol tarafına felç geldi. Son yıllarını Kadıköy’deki Koşuyolu’nda bulunan iki katlı evinde hasta olarak geçirdi. Bu sıralarda nota defterini her musiki severin yararlanmasına açmıştı.Musikişinas dost ve arkadaşlarının ziyaretinden mutlu olur, en yakın arkadaşlarının aramamasından yakınırdı. Hastalığı ağırlaşınca Haydarpaşa Numune Hastanesi’ne kaldırıldı. Nihayet 3 Şubat 1961 tarihinde burada öldü. 4 Şubat 1961 Cumartesi günü Nuruosmaniye Camii’nde kılınan cenaze namazından sonra, tekbir ve ilahilerle Topkapı Merkezefendi Mezarlığı’nda toprağa verildi. Zehra Hanım’la evli olan Kaynak dört çocuk babasıydı.
Sesinin güzelliği çok küçük yaşlarında çevresinin dikkatini çekerek ilk musiki derslerine Hafız Melek Efendi’den ilahi meşk ederek başladı. Bununla yetinmeyerek, o zamanlar Darüşşafaka’da musiki öğretmeni olan Kazım Uz’dan yararlandı. Daha sonra Şeyh Cemal Efendi’ye devam ederek durak, ilahi ve dört beş fasıl meşk etti. Kendi ifadesine göre bu hocasından geçtiği ilk eser Tab’i’i nin bayati makamındaki ağır semaisiymiş. Hattat ve neyzen Emin Efendi’den de yararlanmıştır. Başlangıçta nota bilmeyen, bestelerini başkalarının notaya aldığı Kaynak, sonraları eserlerini bizzat notaya alacak kadar nota öğrendi. Kimseden ders almadan, önce bildiği eserleri notaya alarak geliştirdi. Bütün bunlardan da anlaşılacağı gibi, düzenli bir musiki eğitimi görmemesine rağmen mevcut kabiliyetini kullanarak bu sanatta ilerlemeyi başardı. Her ne kadar plaklar doldurmuş, şarkılar ve gazeller okumuş bir kimseyse de Sadeddin Kaynak’ı bir ses sanatkarı olarak düşünmek doğru değildir. Onun Türk Musikisi’ndeki yeri bestekarlığıdır. Bu sebeple sesinin fiziksel yönünü tartışmakta yarar yoktur.
Sadeddin Kaynak bestekarlığa, 1926 yılında Berlin’e giderken yol arkadaşı olan bir avukatın “Hicran-ı elem…” sözleri ile başlayan bir şiirini hüzzam makamından besteleyerek başladı. Eserleri hakkında bir değerlendirme yapmadan önce, onun bestekarlığının birkaç yönden ele almak ve incelemek gerekir. Çünkü hakkında en çok tenkite sebep olan film şarkıları bestekarlığının elbette bir gerekçesi vardır. Kaynak, musikimizin büyük ustalarının henüz hayatta bulunduğu yıllarda geleneklere bağlı sanatkarlardan ders alarak bu sanatın içine girmiş, yeteniği ve merakı ile bilgisini giderek geliştirmişti. Bu sebeple musikimizdeki beste formlarının geleneklerine uymuş, büyük küçük her formda gerçekten sanatlı ve güzel eserler vermiştir. Bu eserlerinden çok, film şarkılarının üne kavuşması Kaynak için bir talihsizlik olmuştur. O halde bu film şarkılarını öne sürerek, bugünkü yoz musikiye zemin hazırladığını söylemek bir ölçüde haksızlık olur. Bunu toplumsal gelişmelerde, geniş halk kitlelerinin musiki zevkinin basite kaymasında aramak gerekir.Ayrıca sinema sanatı gibi hem göze, nem de kulağa seslenen bir olayın etkisi yabana atılacak bir nokta değildir. Kaldı ki o yıllarda “kanto” ve benzeri musiki akımları vardı ve “Arabesk” denen musiki gibi büyük ilgi görüyordu. Kaynak buna da iltifat etmemiştir.Bu noktaya yönelmesinde hiç şüphesiz maddi sebepler de etken olmuştur.
İkinci olarak doğu illerimizde vatani görevini yaparken, çok zengin ve renkli folklorik özelliği olan bu yörelerde incelemeler yapmıştı. Halk musikimizin bölgesel motiflerini derinlemesine incelemiş, bu motifleri sanatkar benliğine yoğurarak bir form ortaya koymuş, şarkı ile türkü arası bir özellik taşıyan eserlerinde ustalıkla kullanmıştır. Bu gibi eserleri o kadar başarılı olmuştur ki, bazıları halk musikimizin otantik eserleri ile karıştırılmıştır. O yörelerin özelliği olan uzun havaları ve Hoyrat ezgilerini bazen ritimli, bazen resitatif olarak pek çok eserine yansıtmıştır. Bu gibi eserlerini bestelerken yine bu yörelerde çok kullanılan hüseyni, gerdaniye, muhayyer gibi makamları seçmiş çoğuna “daği” özellik vermiştir. “Güneş”, “Fırat”, “Gurbet Mektubu” (Göresin mi geldi beni meleğim? ), “Ağlarım çağlar gibi”, “Batan gün kana benziyor”, “Bağrıma taş basaydım” v.b. eserlerinde bu izlenimlerin bütün yansımalarını, renk ve kokularını bulmak mümkündür. Hatta bu folklorik etki başka eserlerinde de hissedilir.
Filmcilik o yıllarda Avrupa ve Amerika’da hızla ilerlemiş, pek çok Dünya Klasiği filme alınmış ve müzikaller çok moda olmuştu. Ülkemizde de buna karşı bir heves başlamıştı. II.Dünya Savaşı çıkınca hem bu endüstri durdu, hem de çevrilmiş olan filmler gelmez oldu. İşte bu sıralarda Mısır’da bu gibi filmlerin çok kötü kopyaları yapılıyor, ucuz fiyatla Türkiye piyasasına sürülüyordu. Bu arada dublaj sanatı gelişerek Türkçeleştirildiğinden, filmlerin musikisinin de Türkçeleştirilmesi uygun görülmüştü. Sadeddin Kaynak bu ihtiyaçtan yola çıkarak seksen beş Arab filmini, “Allah’ın Cenneti, Kahveci Güzeli, Yavuz Sultan Selim Ağlıyor” gibi Türk filmlerini de seslendirdi. Filmlerin orjinalinde musikili bölümlerin süresi çok uzundu, bizim beste şekillerimiz bu mesafeyi kapatamıyordu.Ayrıca eserlerin sözleri filmin konusu ile ilgili olmalıydı. Böylece Vecdi Bingöl devreye girerek eserlerin sözleri ona sipariş edildi.Bu aranağmeli, usul ve makam geçkili, geleneksel betsel şekillerine benzemeyen yepyeni bir form olan film musikisi bestekarlığı doğmuş oldu. Kaynak, bu kısıtlı beste siparişlerinde asla bayalığa düşmemiş, pek azının dışında arabesk nağmelere yer vermemiş ve oldukça başarı kazanmış bir sanatkardır.Bu gibi eserlerinde de titiz bir sanatkarın sanat endişesini ve esprisini bulmak mümkündür. Seslendirdiği ilk film “Leyla ile Mecnun” dur. Her filmde bazen yirmiye yakın söz eseri olduğuna göre, bu gibi eserlerinin sayısı oldukça kabarık olmalıdır.
Bütün bu noktalar ve bu gerçekler göz önüne alınacak olursa, Sadeddin Kaynak’ı üç açıdan incelemek gerekir. Birinci açıdan, bestekarlık geleneklerimize bağlı olarak büyük ve küçük formlarda eserler veren büyük bir bestekardır. İkinci yönden, halk musikimizin geleneksel şekillerini, sanat musikimizin duyuş ve anlayışı ile yorumlayan bir sanatkar olarak dikkati çeker. Üçüncü yönden ise, bazı zorunluluklar ve ihtiyaçtan ileri gelen film musikisi bestekarı olarak görünmesidir.Bu yüzden zaman zaman eleştirilere neden olduğu görülür. Bilmeden, istemeden bugünkü yozlaşmaya bir kapının aralanmasına sebep oldu ise, bunu Kaynak’ın kişiliğinde değil başka noktalarda aramak gerekir.
Bazı revülerin musikili bölümlerini de bestelemiştir. Dini musiki eserleri de vardır. İlahi bestekarlığında da başarılıdır. Çok verimli bir bestekar olmasına rağmen eserlerinin tam bir listesi yoktur. Çoğunun Dr.Alaeddin Yavaşça’nın koleksiyonunda olduğu söyleniyor. Eserlerinin bir bölümünü ailesi tescil ettirmişse de bu az bir bölümünü teşkil eder. Bazı eserlerinin telif hakkını ses sanatkarı Safiye Ayla satın almıştır.
O gün olduğu gibi bugün de çok popüler bir musikişinas olan Kaynak, tek başına, Hafız Kemal Efendi ile hayli plak doldurmuştur. Plağa okuduğu ilk eser Kadıasker Mustafa İzzet Efendi’nin bayati makamındaki durağıdır. Eserlerinin çoğu plaklara okunmuş; Münir Nurettin Selçuk, Safiye Ayla ve Müzeyyen Senar’ın seslendirdiği eserler satış rekorları kırmıştır. Zaten kendisi de bu sanatkarları sever, bu sanatkarların okumasını istermiş. Bilinen eserlerinin beş ilahi, üç gazel plağı, iki beste, bir marş bestesi ile şarkı, türkü, fantezi ve film musikisi eserleri olarak yüz seksen eserden ibaret olduğu söyleniyor.
Dr.M.Nazmi Özalp- Türk Musikisi Tarihi kitabından alınmıştır.
Bestenigar Ey Gonul Bir Derde Dustun
Rast Bulbul Uyanik Ucuyormusun
Huzzam O Siyah Gozlerini Bir Daha Olsun Gorsem
Sultaniyegah Gun Ufka Indi Renkler Silindi
Muhayyerkurdi Dun Kahkahalar Yukseliyorken Evinizden
Rast Demiryolu Demiryolu Nura Bogdun Sagi Solu
Ussak Gemi Ister Yedek Ne Yelken Ne Kurek
Huseyni Erzincan Yuregim Yakti Dagladi
Acemkurdi Sahil Gecenin Golgesi Altinda Uyuklar
Huzzam Askin Beni Durmaz Yakar
Hicaz Sevmek Sucsa Cekinmezdim Olumden
Sedaraban Tenhalarda Dolastik Sevda Izinde
Neveser Hicranla Harab Oldu Da Sevda Eli Gonlum
Bestenigar Cicekten Nagmeden Bir Deste Baglar
Huzzam Saatlerce Basbasa Kaldigimiz Geceler
Muhayyerkurdi Ne Yazik Anlamadin Kalbimi Bir An Icin Olsun
Huzzam Cikar Yucelerden Haber Sorarim
Huzzam Eski Libas Gibi Asigin Gonlu
Gerdaniye Ayrilik Perde Perde Uzaklasir Gider De
Acemkurdi Dordunuz Birbirinizden Guzel Ey Hemsireler
Muhayyer Bahar Oldu Dustun Dile Sende Figan Eyle Bulbul
Ussak Bir Gundu Leyla Nin Yuzune Daldi
Muhayyer Iste Seni Seven Benim
Gerdaniye Yar Ayrililk Yakti Beni
Nihavend Kalplerden Dudaklara Yukselen Sesi Dinle
Huseynikurdi Ben Seni Ellere Verdim Vereli
Acemasiran Sanma Sahim Alemi Sen Sadikane Yar Olur
Huseyni Bir Gun Ben Olaydim Yaradan
Evcara Yillarca Elim Kalbimin Ustunde Egildim
Huzzam Sevgili Ne Demek Bilmem Gonlumce Bilen Var Mi
Kurdilihicazkar Ay Saclarini Koyda Tararken
Huseyni Ay Dogarken Gecelerden Harelenir Garip Garip
Hicaz Tel Tel Taradim Zulfunu Tellerine Gul Bagladim
Huzzam Mehtapli Gecelerde Biz Sahile Inerdik
Acemasiran Geliyor Bas Bugumuz Ataturk Icin
Hicaz Dertli Gonul Dinle Beni Gul Gitti Kaldi Dikeni
Huseyni Bir Ay Dogmus Pasinden
Rast Hayat Ne Tatli Ipek Kanatli
Huseyni Adin Yasar Dillerde Kiskanirim Sen Aysem
Gerdaniye Ovalarda Meltem Ol Daglarda Bad I Saba
Ussak Ineyim Gideyim Osmaneline
Huzzam Beklerim Hergun Bu Sahillerde Mahzun Boyle Ben
Evc Guzel Kizlar Kadinlar Biliniz Ne Isterim
Huseyni Kizildagdan Cikarsin Kopurerek Tasarak
Hicazkar Cozmek Elimde Degil Gonlumu Senden Kadin
Kurdiacemasiran Savaskanlik Bizimdir
Nihavend Gel Goklere Yukselelim Gel De Seninle
Huzzam Gozlerinden Icti Gonlum Neseyi
Karcigar Bir Gul Koparip Gogsume Tak
Ussak Eyyamim Olmadan Gemim Yurumez
Hicaz Ilgit Ilgit Esen Seher Yelinden
Karcigar Uludagi Dumanlidir Basin Senin
Mahur Gonul Daglar Gibi Yalcindir Sarpdir
Muhayyer Batan Gun Kana Benziyor
Nihavend Neden Uzaklasiyor Saadet Aramizdan
Huzzam Nurunla Yanan Gonlum Umidim Gibi Yuksek
Ussak Bu Gece Dugun Dernek Binbir Geceden Ornek
Acemkurdi Yalniz Diye Askima Yeminim Var
Huzzam Cok Aradim Ruhuma Es Olacak Bir Kizi
Bayati Ruhuma Sundugun Mukaddes Gunah
Hicazbuselik Bir Zaman Gencti Yasim
Mahur Sicrayinca At Sirtina Oluruz Zorlu Firtina
Huseyni Ussak Selam Size Selam Size Sehirliler Selam Size
Huzzam Beni Huznumle Birak Istemiyorum Seni
Mahur Kadehinle Bana Biraz Raki Ver
Hicazkar Ciceklerin Guluyor Sevincinden
Rast Yasatan Olmez Yasar Gonullerdedir Yeri
Hicaz Ne Feryad Edersin Divane Bulbul
Ferahfeza Hayat Garip Bir Ruyadir
Rast Aile Yuvasini Kadindir Cennet Yapan
Muhayyerbuselik Pinar Basinda Sandim
Ussak Alemde Dogru Dost Yoktur
Bayatiaraban Geldi Bir Hale Gonul Gelmez Hayale Gonul
Huzzam Sen Her Zaman Kalbimdesin
Acemkurdi Bizim Elin Koyunlari Kuzular
Ussak Turk Iscisiyiz Her Isin Eri
Bayatibuselik Beyaz Gogsun Bana Karsi Acma
Sultaniyegah Yesiller Umman Kadar Derin Olurmus
Karcigar Nazlim Sana Kavusamam
Hicazkar Gunlerce Durmadan Kosar Ararim
Nihavend Icimde Bir Huzun Var Bilmem Neye Uzgunum
Gerdaniye Daglarin Sunbulu Var Baglarin Bulbulu Var
Muhayyerbuselik Mecnun Gibi Nam Istese Efsane Olurduk
Huzzam Hicranu Sinei Purhunumu Daglar
Zavil Ela Gozlum Yiktin Benim Evimi
Hicaz Deli Gonul Gafil Olma Gozun Ac
Muhayyerkurdi Bir Zaman Kalbim Bostu Kelebek Gibi Sendim
Karcigar Bakislari Hovarda Bulusalim Fuarda
Hicaz Gonlum Onu Gogsundeki Benden Taniyordu
Karcigar Def Dumbelek Cengi Cemen
Mahur Gel Seninle Bu Kisin Bir Yere Kapanalim
Acemasiran Bulutlar Kokunu Getirir Bana
Karcigar Asigim Baharin Yesil Gozune
Mahur Olsa Da Hos Kokulu Dikenlidir Gul Yolu
Sehnazbuselik Gonlumun Sultanisin Ferman Senin Efendim
Rast Gun Altun Basini Yine Koydu Yurdun Sinesine
Rast Soyle Kuzum Hayaline Onu Biraz Unutayim
Ussak Nazir Olmaz Sana Alemde Teksin
Suzinak Saki Yeni Sevdim Bana Sen Eski Sarab Sun
Rast Benim Olsan Sen Bir Gul Gibi Koklar Sararim
Hicaz Bir Ah Ceksem Dagi Tasi Eritir
Rast Mesud Bugun Gonuller Gulelim Eglenelim
Huseyni Sor Su Yildizlara Sor Dogan Aya
Gulizar Su Kimsesiz Sahralarda
Sababuselik Aglasin Bulbulleri Varsin Bu Bag I Alemin
Nihavend Koyumun Benzeri Yok Bu Illerde
Muhayyer Basimda Duman Var Kalbimde Sizi
Karcigar Serceler Oynasiyor Kanlari Kaynasiyor
Huseyni Yildirimlarla Yanik Bagrimizin Ugrasi Var
Nihavend Bebekle Goksu Kanlica
Muhayyer Karsida Kara Yonca Gel Seveyim Doyunca
Saba Andim O Gecen Gunleri Hasretle Derinden
Huseyni Bingollerden Suzulursun Inersin Firat
Huseyni Karsi Dagdan Ucan Turna
Suzidil Ben Yillarca Yanmisim Sen De Busbutun Yakma
Muhayyer Bu Ciceklerden Kim Alir
Hicaz Kalbin Derdimi Bilse Acirdi Belki Biraz
Segah Bir Ruzgardir Gelir Gecer Sanmistim
Hicaz Umitlerin Hep Kirildi O Eller Benden Ayrildi
Hicaz Ayrilik Hasretligin Cekerim
Hicazkar Leyla Acep Neden Ses Vermiyor Feryadima
Huseyni Ben Seni Ellere Verdim Vereli
Nihavend Ilkbahara Burunmussun Gul Yuzune Sal Olaydim
Karcigar Oh Guzel Sirin Kiz Bakislari Derin Kiz
Bayati Bin Gozyasinin Incilesip Aktigi An
Nihavend Gidiyor Eski Sene Yenisine Gecelim
Hicaz Bulbuller Gibi Ciler Mutlu Gonul Sen Gonul
Rast Encami Hayati Bir Hesab Et
Sehnaz Oksayan Sesinle Taze Bir Can Buldum
Nihavend Kervan Gider Kavusmaya Bin Can Gider
Huseyni Sogutler Sira Sira Su Verilir Misira
Muhayyer Bu Gece Mehtabi Koynuna Almis
Ussak Bir Hatirasin Gencligimin Tatli Cagindan
Kurdilihicazkar Birgun Yasadik Hatirasi Yillara Erdi
Nihavend Mehtab Gumusten Oya Isliyor Yesil Suya
Rast Turbe I Ravza I Sultan I Risalettir Bu
Nihavend Guller Ne Hostur Renkler Ne Ince
Sehnaz Gunlerce Pesinden Agladim Kostum Ceylan
Nihavend Tahirim Can Tahirim Benim Civan Tahirim
Hicazasiran Acildi Gul Figan Etmekte Bulbul Nevbahar Oldu
Hicaz Aglariz Sokaklarda Her Baharda Her Karda
Ussak Her Sesde Bir Nagmesi Var
Muhayyer Birgun Icin Ben Olaydim Yaradan
Ussak Ne Yaptim Kendimi Nasil Aldattim
Hicaz Bitti Her Emel Bitti Gunesim Sondu Gitti
Ussak Giderim Onum Gurbet Arkamdan Gelir Hasret
Suzinak Kurban Oldum Adina Sigindim Kanadina
Hicaz Acilirsin Guzelim Birer Kadeh Icelim
Hicaz Gonlumun Icindedir Gozden Irak Sevgilim
Nihavend Bu Gece Mesud Gece Bitmesin Bu Eglence
Rast Allah Allah Deyip Ettik Sefer
Nihavend Bir Hayal Alemi Icindeyim Ben
Acemasiran Oh Guzel Kiz Gozlerin Mavi Yildiz
Hicazkar Nev Nihalim Kim Buyuttu Boyle Bi Perva Seni
Karcigar Gam Cekme Guzel Nolsa Baharin Sonu Yazdir
Mahur Ruzgarlarla Arkadas Bulutlarla Hemderdim
Huseyni Bayburtun Egmeleri Begenmem Degmeleri
Nihavend Gonul Nedir Bilene Gonul Veresim Gelir
Hicaz Bana Yardan Vazgec Derler Gonul Yardan Vazgecer Mi
Muhayyer Gunes Gibi Sahsim Olsa
Nevabuselik Elbet Gonullerde Sabah Olacak
Gerdaniye Yillarca Cirpindin Yillarca Yandin
Bayati Askin Fecri Yuceldi Mujdeler Olsun
Acemasiran Gonul Seni Ayik Bulsam Sorsam Halin Nedir Diye Aymisin Gonul
Buselik Saclarima Ak Dustu Sana Ad Bulamadim
Muhayyer Ben Yillarca Yanmisim Sen De Busbutun Yakma
Nihavend Ruhuma Gecenin Matemi Doldu
Huseyni Beydagina Yaslanmis Sirali Yesil Daglar
Hicaz Bahtimin Karanlik Sarp Yamacindan
Sultaniyegah Ses Vermez Benim Kalbim Degme Gonul Sesine
Nihavend Kutlu Olsun Vezirimize
Hicazkar Mehtap Mi Halelendi Sular Mi Minelendi
Muhayyerkurdi Daglara Nur Dogsun Baglar Suslensin
Gulizar Ey Bagban Senden Bir Sualim Var
Muhayyerkurdi Bana Bir Tatli Haber Verdi
Suzinak Hicran Dolu Geceler Bahtim Gibi Karadir
Sedaraban Filiz Oldum Bukuldum Uzandim Kollarina
Huseyni Ayrilik Yildonumu Kalbime Yadin Doluyor
Mahur Bana Olan Cefa Senden Degildir
Karcigar Tanburamin Ince Kivrak Beli Var
Muhayyerkurdi Aksam Yine Golgen
Hicaz Askim Benim Hep Ye S Ile Kalbimde Uyurken
Mahur Ben Guzele Guzel Demem Guzel Benim Olmayinca
Ferahnak Bogazici Buyukdere Tutuldum Ben Bir Esmere
Nihavend Ask Boyledir Asiki Sevda Soyletir
Suzidil Uyan Sevgilim Uyan Benim Sana Yalvaran
Muhayyer Yine Dumanli Daglar Yollar Gecilmez Oldu
Huzzam Kara Kazan Koldadur Yarim Uzak Yoldadir
Huzzam Ne Hazindi O Aksam Birakip Gittin Beni
Nihavend Nedir Sucum Yuce Tanrim
Segah Canakkale Sehitleri Bu Topraklar Icin
Huzzam Gonlum Seher Yeli Gibi Daldan Dala Essem Diyor
Segah Turku Geldi Belleme Ayi Belleyelim Tarlayi
Kurdilihicazkar Bir Esmer Dilberin Vuruldum Husnune
Hicaz Ela Gozlerine Kurban Oldugum
Muhayyer Kiroglanin Davari Dereye Iner
Hicaz Benim Yarim Gelisinden Bellidir
Rast Bir Dudak Buktun Devirdin Badei Gulgunumu
Evc Ela Gozlerini Sevdigim Dilber
Huseyni Tutam Yar Elinden Tutam
Sultaniyegah Birlestirdi Sevda Bizi Tek Vucutta Ikimizi
Muhayyer Ne Zaman Gorsem Onu Ayaklarim Dolasir
Mustear Mecalim Yok Bir Tek Soze
Nihavend Oteden Beri Peri Bana El Eder
Rast Duman Duman Ustune Ben De Duman Olayim
Hicazkar Beni Sana Baglayan Gozlerinin Rengidir
Mustear Sebabet Gecti Artik Zevki Mazi Bir Serab Oldu
Karcigar Kocyigitler Duragi Sen Koyum Sirin Koyum
Ussak Yine Esti Muhabbetin Yelleri
Nihavend Flurya Flurya Gunes Egildi Suya
Hicaz Bu Haydutlar Birer Aptal
Ussak Perisan Omrumun Nesesi Sondu
Gerdaniye Gozler Mavi Yuz Penbe
Acemasiran Merhem Koyup Onarma Sinemde Kanli Dagi
Huzzam Ya Ilahi Bize Tevfikini Goster
Evc Gonulden Isteseydin Gonlumde Sen Olurdun
Ussak Gul Derler Bana Gul Derler
Huzzam Meger Cok Sevilenler Birgun Unutulurmus
Ussak Sevda Dolu Gozleri Sozleri Cana Yakin
Huseyni Elimde Silahim Var Dilimde Allahim Var
Acemkurdi Soyleyin Nerde O Goz Nuru Gonul Sevgisi Yar
Huseyni Bir Yastikda Var Olsun Gelin Ile Guveyi
Hicazkar Bu Gun Mutlu Gunumdur
Huzzam Batarken Ufukta Bu Aksam Gunes
Kurdilihicazkar Damlalar Damla Damla Icinde
Huseyni Yillar Yollardan Uzun Gurbette Er Dogar Ay
Huseyni Gurbet Elde Yaman Oldu Halimiz
Muhayyerkurdi Hani Bir Gundu Su Derdim Sana Bir Gecse Dedim
Karcigar Telli Turnam Yucelerden Asdimi
Sehnaz Ben Simdi Her Emelden Her Guzelden
Evc Rast Fulurya Fulurya Guzel Fulurya
Muhayyerkurdi Gonul Basbasa Verip Sevismek Hevesinde
Nihavend Okurken Ask Kitabini Dusunme Istirabini
Huseyni Iftirakin Ebedi Ruhumu Huzne Saliyor
Ussak Suzulmus Damlalar Aydan Gunesden
Hicazkar Hey Pinar Derin Pinar
Rast Min Mekkete Vel Beytil Emced
Huzzam Kalbim Kaniyor Durmadan En Tatli Caginda
Nihavend Istanbul Biricik Dunya Guzeli
Gulizar Yurdumuz Irem Bagi Her Yaninda Irmagi
Acemkurdi Nisanlim Ayri Benden
Ussak Koy Hayati Ne Guzeldir Herkes Icin Bir Emeldir
Ussak Askinla Yanan Sineme El Surme Yanarsin
Bayati Her Sinede Bir Gam Gelen Aglar Giden Aglar
Acemasiran Keloglan Isterse Eger
Acemasiran Ask Ehline Hicran Ulfette Safa Var
Huzzam Ask Yolunda Bagri Yanik Yolcular
Hicaz Bunca Demdir Hasretligin Cekerim
Sultaniyegah Askiimin Bahcesinde Acilan Sari Zambak
Nihavend Bahar Bitti Guz Bitti
Ussak Sen Guzeller Sen Guzeller
Tahir Dizlerine Kapansam Kana Kana Aglasam
Karcigar Kara Bulutlari Kaldir Aradan
Huseyni Senin Yazin Kisa Benzer
Hicaz Muhabbet Koyunun Olsam Sarabi
Hicaz Muhabbet Bagina Girdim Bu Gece
Segah Incecikten Bir Kar Yagar Tozar Elif Elif Diye
Mahur Bekarlar Evlenmeyi Kucuk Birsey Sanmayin
Mahur Ne Olaydim Yar Seninle Bir Yastikda Bas Olaydim
Ussak Hem Umidim Hem De Nesemsin
Gulizar Mersin Baglari Yali Rengi Alev Boyali
Bayati Gece Gunduz Hep Sensin Benim Kaygim Kederim
Karcigar Bir Kiz Ile Bir Gelinin Ahdi Var
Bayati Bizim Sahralarin Basi Pare Pare Duman Simdi
Nihavend Ah Gozler O Gozler Siyah Gozler
Huzzam Hangi Sucum Oldu Sebep Hicrine
Bayatiaraban Gece Gunduz Uyku Girmez Gozume
Nihavend Hem Neselen Hem Dans Eyle
Nihavend Cal Ahimi Inlet Guzelim Kanasin Kalbim Elinde
Nihavend Hatirla Ey Gonul Hos Gecen Demi
Ussak Pesimden Bir Bahar Gelir
Rast Biz Volkaniz Deryalarla Carpisiriz Sonmeyiz
Huzzam Sular Gibi Akar Caglar Benim Su Gamli Gonlum
Ussak Yoculuk Var Sevenler Diyarina
Ussak Gemi Yedekte Bayrak Direkde
Nihavend Hayatin Her Nesesini Evlilik Verir Insana
Huseyni Haticem Saclarini Dalga Dalga Taratmis
Karcigar Bir Yastikda Kocasin Gelin Ile Guveyi
Hicazkar Yucelerden Nazli Nazli Gelin Gibi Suzulen Ay
Bayatiaraban Kalbin Yine Nicin Kustu
Hicaz Daglarin Mazisi Var Alnimin Yazisi Var
Nihavend Ruhumda Gezen Sevgilisin Gozleri Mahmur
Gerdaniye Devretmedi Muradimca Zamane
Hicaz Kahraman Turk Anasi Memesiz Fadime
Huseyni Firat Kenarinin Ince Dumani
Segah Dertliyim Ruhuma Hicranimi Sardimda Yine
Nihavend Ici Yemisle Dolu Orme Sepet Kolunda
Muhayyerkurdi Aman Guzel Mackali
Muhayyerkurdi Gun Olup Yadima Geldikce Sonen Hatiralar
Muhayyerkurdi Sukru Cavus Mert Yurekli
Hicaz Son Umidim De Bitti Kus Gibi Ucup Gitti
Nihavend Ne Bekleyen Kimsem Var
Acemasiran Nideyim Bilmem Elinden Senin
Segah Gonul Sevdin Sevilmedin Sevda Elinde Elinde
Ussak Yol Gorundu Serime Od Dustu Icerime
Hicazbuselik Nice Yillar Geldi Gecti
Bestenigar Soyle Git Aglanacak Halini Dildare Gonul
Evc Kokladim Yar Elinden Gullerin Guzelinden
Nihavend Mestim Bu Gece Coskunum Senim
Muhayyerkurdi Gonlumun Ozledikce Gorurdum Hele
Karcigar Yine Geldi Evvel Bahar Gunleri
Nihavend Sevgi Kanununun Aldim
Karcigar Kirpigi Oyali Kiz Bakisi Ruyali Kiz
Ussak Haydindi Kizlar Oyuna Haydindi
Rast O Dudaklar Yine Yaz Geldi De Bulbullesiyor
Hicaz Enginde Yavas Yavas Gunun Minesi Soldu
Huzzam Leylaklarin Hayali Salkimlarin Emeli
Huseyni Hasret Kavusturan Geliyor
Sehnazbuselik Gozlerin Mest Oldugun Demlerde Ey Seh Nazdan
Bayatiaraban Gonca Idik Gul Olduk
Nihavend Bir Kadeh Ictim Sardi Beni
Huzzam Uzaktan Merhaba Olmaz Gel Ey Mestane Bakislim
Huzzam Bir Yerki Sabah Olmayacaktir
Bayatibuselikmahur Gocmenler Ve Akincilar
Huzzam Artik Bu Bahcede Otmesin Bulbul
Rast Ey Milletimin Lahzada Halkettigi Ordu
Huzzam Sevenler Sevilenler Gonul Derdi Cekenler
Huzzam Bin Huzun Coktu Yine Gonlume Aksamla Benim
Mahur Alem Bizar Oldu Benim Zarimdan
Huseyni Tutunca Bir Yigit Gurbet Yolunu
Huseyni Gonul Civan Ister Boyu Boyunca Vay
Muhayyerkurdi Bir Icim Su Gibi Ozlerim Seni
Nihavend Kirpiklerinin Golgesi Gullerle Bezenmis
Huseyni Gozler Var Anam Gozler
Nihavend Dudaklarinda Bu Ilham Dudaklarimda Vezin
Hicaz Boynunu Bukme Dolap Dertli Dolap
Huseyni Bir Ilik Yaz Gecesi Her Taraf Nese Dolu
Karcigar Su Sillenin Ufacicik Taslari
Neva Hancerim Bilegide Zaglanir Gide Gide
Nihavend Ne Dert Kalir Ne Huzun
Huseyni Yuce Dag Basinda Yatmis Uyumus
Nihavend Yalniz Seni Sevdim Seni Yasadim
Acemasiran Bir Hal Zuhur Etmesin Bir Daha
Hicazkar Canimdan Yakin Kadinim Sen Nerdesin Ben Nerdeyim
Muhayyer Yolculuk Var Sevenler Diyarina
Sedaraban Gecemiz Kapkara Saki
Huseyni Manastirin Kapisinda Bir Harap Kisla
Ussak Aksam Oldu Neyleyim Bade Doldu Neyleyim
Hicaz Deli Gonul Gezer Gezer Gelirsin
Muhayyer Bu Ceng U Cegane Bana Gerekmez
Nihavend Mehtaba Burunmus Gece
Hicaz Kayboldun Icimizden Hangi Illere Gittin
Hicaz Hazan Ile Gecti Gulsen I Bustan
Suzinak Kalbin Aci Bilmezse Ona Halimi Gozter
Hicaz Yollarina Gul Doktum Gelir De Gecer Diye
Ussak Hoy Kemence Kemence Zerdali Dali Misin
Huzzam Eridim Inlemeden Kati Yurekli Guzel
Sevkefza Durup Da Bir Bakisin Butun Bir Cihan Deger
Ussak Yillarca Suren Sevgide Gonlum Ne Kazandin
Nikriz Dedim Dilber Yanaklarin Kizarmis
Hicaz Ey Sanli Beldenin Kahraman Kizi
Bayatiaraban Omrumun Nesesiz Gecti Bahari
Ussak Cevap Bekleme Kuzum Yok Diyecek Bir Sozum
Huseyni Goresinmi Geldi Beni Melegim
Rast Bir Vakte Erdiki Bizim Gunumuz
Muhayyer Gece Gunduz Uyku Girmez Gozume
Hicaz Ben Bir Garip Kusum Yurdum Yuvam Yok
Huseyni Ela Gozlu Benli Dilber Koma Beni El Yerine
Huzzam Yakin Gel Bir Daha Goreyim Seni
Muhayyerkurdi Seher Yolu Gul Dagidir
Ussak Hakikat Anladim Dunyada Ben Hersey Yalan
Nihavend Tez Gecse De Bir Sevgide Bin Hatira Vardir
Nihavend Ey Ipek Kanatli Seher Ruzgari
Hicaz Garibiz Gurbet Bize Artik Bir Sila Oldu
Muhayyerkurdi Karli Daglar Yildizi
Huseyni Gunes Yuzlu Sunbul Var
Hicaz Yalvaririm Gel Gitme Beni Yalniz Terketme
Hicaz Sana Derim Alli Gelin Has Gelin
Ussak Ne Idi Ne Oldu Halim Cektiklerim Vebalim
Ferahnak Nemiz Kaldi Bizim Mulk I Arabda
Henüz yorum yapılmamış.