Kültür Sanat, Kültür Sanat Derneği
   
Müzik Bilgileri
   
Dış Duyurular
Türk Müziği Konservatuar'larında saz ve ses eğitimi alan öğrencilerin edindikleri teorik bilgileri, pratikte uygulamaları için derneğimizdeki çalışmalarımıza katılımlarını bekliyoruz.
Türk Sanat Müziği Notaları
Bestecilerimizin şarkılarını ve eserlerinin notalarını arşivimizde bulabilir,
Türk Sanat Müziği hakkında derlenmiş bilgilere, Makamlar ve Fasıllar hakkında dökümanlara sitemizden ulaşabilirsiniz.
Türk Müziği Bilgileri
   
 
Bûselik Aşirân Makamı

a-Durağı: Hüseyni Aşirân perdesidir.

b-Seyri: İnicidir.

c-Dizisi: İki şekilde kullanılmıştır.

I-Hüseyni perdesindeki bir Hüseyni beşlisine yerinde (Dügâh’da) bir Bûselik beşlisinin ve Hüseyni Aşirân perdesinde bir Hüseyni beşlisinin eklenmesinden meydana gelmiştir.




II-Yerindeki Bûselik dizisine Hüseyni Aşirân perdesinde Hüseyni beşlisinin eklenmesinden meydana gelmiştir.




d-Güçlüsü: Hüseyni perdesidir. Bu perdede I.şekil dizide Hüseyni’li, II.şekil dizide ise Kürdi’li yarım karar yapılır.

e-Asma Karar Perdeleri: Nevâ perdesinde nâdiren Bûselik’li asma karar yapılır. Bâzı eserlerde Nevâ’da Hicaz’lı, Çargâh’da Nikriz’li kalışlar görülüyor ki II.şekil Bûselik Aşirân’daki yerinde Bûselik dizisinin gereğidir. Çargâh perdesinde Çargâh çeşnili, Dügâh perdesinde Bûselik’li asma kararlar yapılır. Yine Dügâh perdesinde Hicaz, Rast perdesinde Nikriz çeşnileri diziye yabancı oldukları hâlde makama renk katmaları bakımından kullanılmaları âdet olmuş gibidir. Ayrıca Rast perdesinde Çargâh çeşnili asma karar yapılabilir. Hüseyni Aşirân perdesindeki Hüseyni beşlisine geçilince, Irak perdesinde Hüseyni makamının ikinci derecesinde asma karar yapar gibi Eksik Ferahnâk beşlisi ile veya Segâh üçlüsü ile asma karar yapılabilir. Bâzı eserlerde Yegâh perdesinde Rast beşlisi ile asma karar yapıldığı görülüyor.

f-Donanımı: I.şekil dizi için fa bakiye diyezi donanıma yazılır. II.şekil dizi için hiçbirşey yazılmasa da olur.

g-Perdelerin T.M.deki isimleri: Pestten tize doğru: Hüseyni Aşirân, Irak, Rast, Dügâh, Bûselik, Çargâh, Nevâ, Hüseyni, Eviç veya Acem, Gerdâniye, Muhayyer, Tiz Bûselik’tir.

h-Yeden’i: Portenin altında re Yegâh perdesidir.

ı-Genişlemesi: Makam, ayrıca geniş çapta genişlememiştir. En fazla Yegâh perdesine Rast beşlisi ile, bâzen de Nikriz beşlisi ile düşülür.

i-Seyir: Güçlü Hüseyni perdesi civârından seyre başlanır. Her iki çeşit dizi için bu perdenin alt ve üstündeki çeşnilerde karışık gezinildikten sonra, güçlü Hüseyni perdesinde yarım karar yapılır. Bu arada gereken yerlerde gerekli asma kararlar da gösterilerek Dügâh perdesine Bûselik çeşnisiyle düşülür. Nihâyet Hüseyni Aşirân perdesindeki Hüseyni beşlisine geçilir ve bu beşli ile Hüseyni Aşirân perdesinde tam karar yapılır.




 
Derneğimiz,
11 Nisan 2013 Perşembe akşamı saat 20.30'da Selâhattin Akçiçek Konser Salonu'nda (KONAK) bir konser verecektir. Şef. Özgen KÜÇÜKGÖKÇE yönetiminde gerçekleşecek konserimize tüm musiki severleri bekliyoruz. Konser halka açıktır.
Etkinlikler
Yaşlıya Saygı Haftası
24 Mart Perşembe akşamı Karabağlar Belediyesi etkinlikleri kapsamında, Yaşlıya Saygı Haftası konseri gerçekleştirildi.
devamı...
Güzel Sözler

Her gönül bir şarkı söyler.

Şarkılarımız bizim romanlarımızdır.

Ahmet Hamdi TANPINAR

Esendere Kültür Sanat Derneği ESDER Resmi sitesidir.
Sitenin tüm içeriği Şenay SARIGÖZOĞLU tarafından hazırlanmaktadır.
55/75 Sokak 19/B Esenyalı - İZMİR
Telefon : 0 232 248 00 53 - GSM : 0 535 470 67 41 - Mail: info@eksd.org.tr
Web Tasarım İzmir, Google Reklam İzmir ReklamTurk   
Balçova İZMİR